De oude batterij-prijs en het inleveren en ophalen

De oude accu-prijs en het inleveren en ophalen

Recycling van alle soorten schrootbatterijen in de België.
WemarRecycling koopt alle soorten batterijen voor schroot in België en Nederland.
Wij kunnen u helpen uw verschillende soorten batterijen te verwijderen en te vervoeren. 
Wij bieden contant geld en snelle betaling bij aflevering en ophalen.
Neem vandaag nog contact met ons op voor een prijsofferte
Wij bieden ophaalservice voor al uw bulk-batches van batterijen voor recycling en verwijdering.
Bekijk hieronder alle verschillende soorten batterijen die we kopen voor schrootrecycling; 
alkalinebatterijen, loodbatterijen, heftruckbatterijen en nikkelbatterijen.

Verkoop je schrootbatterijen - huidige schrootaccuprijzen

Als u op zoek bent naar de huidige prijzen voor lege batterijen, kan WemarRecycling u voorzien van de informatie die u zoekt. Hieronder hebben we onze prijzen voor verschillende soorten batterijen die we recyclen en wat je kunt verwachten als je ze naar onze batterijverzamelplaats brengt. Als je vragen hebt over onze huidige prijzen, neem dan gerust contact met ons op.


A123 Batterijen

Gevonden in elektrisch voertuig, meestal in bussen gekoppeld.       Type lithium-ionbatterij.

Autobatterijen

Op loodzuur gebaseerde batterijen van voertuigen. Ze zullen een Pb-label op hen hebben.

Back-up Batterijen

Deze batterijen worden duidelijk gemarkeerd met een Pb erop. 

Ingepakte batterijen

Staalbehuizing Batterijen hebben mogelijk niet het Pb-teken voor lood, maar u kunt het modelnummer gebruiken om te zien welk type ze zijn.

Loodcellen batterijen

Deze zullen duidelijk worden gemarkeerd met een Pb om ze te laten zien dat ze een leidende rol spelen.

Vorklift Batterijen

Gewoonlijk hebben deze heftruck batterijen een gewicht van een paar honderd kilo of meer, hiervoor kunnen we een veilige ophaling regelen

Lithium Batterijen

Of het nu om mobiele telefoons, laptop-batterijen of elektrische auto's gaat, zolang ze maar kobalt bevatten kopen wij ze allemaal.

Absolyte-batterijen

Deze batterijen worden vaak gebruikt bij back-ups voor telefonie en informatica doeleinden en kunnen soms een negatieve lading bevatten op de juiste manier te recyclen is dus een must .

Heb je batterijen van eender welk type ter aanbieding voor recyclage? Wemarrecycling uit Limburg geeft steeds de beste marktprijs


Vul het formulier in voor een vrijblijvende prijsopgave voor uw oude batterijen of accu's 

Of het nu gaat om autotractie loodaccu’s (afkomstig van auto’s, heftrucks e.d.) als Stationaire loodaccu's of batterijen uit elektrische toestellen of back-up batterijen. Wij nemen alles over en zorgen voor de gepaste opslag in daarvoor voorziene batterijbakken.

Op aanvraag doen wij ook bulktransport en halen de grote loten batterijen bij u op







(Lood)Batterijen

 

recyclage oude batterijen

 (Lood)batterijen bestaan uit een polypropyleen of een kunstoffen bekasting, loodverbindingen en zwavelzuur. Loodbatterijen gebruikt voor de aandrijving van auto’s, heftrucks,  kraanmachines en van andere vervoer- en hijsmiddelen en voor noodstroomvoorzieningen bij diverse (elektrische)installaties.

Recycleren van accu’s en prijsbepaling van de oude accu-prijs

De prijs van oude accu’s wordt medebepaald door de prijs van oud lood.  oude batterijen zijn afkomstig van particulieren, garages, erkende auto-afbraken ( Wemar Cars is erkend door Febelauto).

Bij de verwerking van oude batterijen ontstaan er nauwelijks negatieve afvalstoffen. Door de positieve restwaarde van het lood worden batterijen de laatste jaren meer en meer een belangrijk onderdeel van metaal en schroothandelaars. Wel is het zo dat batterijen al meer dan 25 jaar behoren tot gevaarlijk afval.

Voor de handel in batterijen is dan ook een vergunning nodig waarover Wemarrecycling beschikt.



bulkinkoop oude-batterijen

Zelf je autobatterij vervangen

Hoe herken ik een zwakke of lege accu?

Als de  oude batterij onvoldoende capaciteit heeft om de motor te starten zal vaak alleen maar een tikkend geluid te horen zijn bij het omdraaien van de sleutel. Het kan ook zijn dat er helemaal niets meer gebeurt als je de auto probeert te starten. Als dit het gevolg is van een lege batterij zullen de lampjes op het dashboard tijdens de startpoging heel zwak gaan branden of zelfs helemaal verdwijnen.
Als de batterij helemaal leeg is zal er zelfs bij het omzetten van het contact al geen lampje meer branden. Vaak werkt dan ook bijvoorbeeld de centrale deurvergrendeling, de radio en andere stroomverbruikers al niet meer. Als de auto niets doet tijdens de startpoging maar de lampjes op het dashboard blijven net zo fel branden als bij het alleen op contact staan dan zit het probleem niet in de oude batterij! Het probleem zal dan in de startmotor te vinden zijn of in de aansturing daarvan. Ook is er een verschil tussen niet starten en niet aanslaan van de motor. Als de startmotor gewoon met normale snelheid ronddraait bij het starten en dit gewoon volhoudt maar de motor slaat niet aan zal ook de batterij niet het probleem zijn.

In de praktijk: batterij leeg wat nu?autobatterij vervangen

Een lege batterij komt eigenlijk altijd op een vervelend moment. De meest eenvoudige manier om de auto weer aan de praat te krijgen is deze met een andere auto opstarten. Zet de auto's met de batterijen zo dicht mogelijk bij elkaar. Laat de motor van de 'gezonde' auto draaien en plaats de startkabels. Plaats eerst de zwarte kabel op de min-pool van de batterij van je eigen auto. Dit wordt aangegeven met een - teken naast de pool op de behuizing van de batterij. Plaats daarna de klem aan het andere uiteinde van de kabel op de min van de auto met draaiende motor. Doe hetzelfde met de rode kabel, zet deze op de plus-pool van je eigen auto en daarna op die van de andere auto. Wees er zeker van dat je geen plus op een min aansluit! Dit kan serieuze gevolgen met zich meebrengen zoals een defecte regelaar van de dynamo of veel erger zoals een defecte inspuitcomputer. Lichte vonkvorming bij het plaatsen van de klemmen is normaal, als de vonken er echt afspatten controleer dan of je de boel niet verkeerd om aansluit. Het gebeurt vaak dat er nu geprobeerd wordt om de auto te starten en dat dit nog steeds niet lukt. Dit komt niet doordat er iets fout gedaan wordt maar omdat 9 van de 10 keer de kabels te dun zijn om in één keer de hoeveelheid stroom te geleiden die nodig is bij het starten. Als het niet meteen lukt laat dan gewoon vijf tot tien minuten even de auto's staan zodat de dynamo van de draaiende auto jouw batterij een beetje kan opladen. Zorg er natuurlijk wel voor dat je niet je contact aan laat staan en dat al je stroomverbruikers uit zijn zoals je kachelventilator en je radio. Je zult zien dat het na even gewacht te hebben toch gewoon lukt.

De motor loopt weer...

Als de auto het weer doet kun je de startkabels weer in omgekeerde volgorde verwijderen. Zorg ervoor dat de auto het liefst een half uur, maar toch minstens twintig minuten gereden heeft voordat de motor uitgezet wordt. Als de auto dan weer gewoon start betekent dit dat de dynamo de autobatterij oplaadt en dus niet defect is. Als er nu binnen geringe tijd weer startproblemen zijn en er zijn geen verbruikers die de batterij leeg trekken kun je de batterij laten testen of geen risico nemen en de batterij meteen vervangen. Een nieuwe accu kun je aanschaffen bij  Wemarcars. Voordeel van  Wemarcars is dat ze meteen weten welke de juiste autobatterij voor je wagen is en dat je meteen je oude batterij kan achterlaten.

Het vervangen van de oude batterij voor een nieuwe batterij

Voor het vervangen van een autobatterij is over het algemeen niet al te veel gereedschap nodig. Begin altijd met het los maken van de min-klem.Als je zou beginnen met de plus en je gereedschap komt in aanraking met de carrosserie (lees: massa) maak je kortsluiting met de eventuele gevolgen van dien. Na het los maken van de min maak je de plusklem los, deze zijn meestal los te halen met een ringsleutel 8 of 10. Uiteraard kan dit ook met een ratel en een dopje in de juiste maat. In sommige gevallen zijn de klemmen bevestigd met vleugelmoeren die je met de hand of eventueel een tang los kan draaien. Daarna moet de bevestiging van de batterij zelf los gemaakt worden. De twee meest gebruikte bevestigingen zijn met een beugel over de autobatterij of met een bevestigingsplaatje tegen de voet van de accu. Bij de eerste variant draai je de moeren aan de bovenkant van de klem voor een groot gedeelte los. De bouten waar de moeren op geschroefd zijn zijn vaak lange bouten met aan het uiteinde een bochtje die in een sleuf onder de accubak gedraaid zijn. Doordat de moeren aangedraaid zijn kunnen de bouten nergens heen maar als je ze ver genoeg los draait kun je de bout uit de sleuf draaien en de hele beugel compleet met bouten van de oude batterij afhalen. De bevestiging met een plaatje tegen de voet is de makkelijkste van de twee, deze is te demonteren door de enkele bout die door het plaatje geschroefd zit los te draaien. In sommige gevallen is het wel noodzakelijk om in het bezit te zijn van ratel met lang verlengstuk en passende dop omdat er te weinig ruimte is voor een steek- of ringsleutel. De meest gebruikte maten voor deze bout is 10,11,12 en 13, afhankelijk van het type auto. Europese auto´s gebruiken vaak 13, terwijl Aziaten vaak met 12 werken.

Montage van de nieuwe batterij

Nadat de bevestiging is losgehaald en de oude batterij uit de accubak is gehaald kan de nieuwe batterij geplaatst worden. Als de oude batterij gelekt heeft en de batterijbak vol ligt met een wit soort poeder verwijder dit dan eerst even. Ook is het makkelijk nu de batterij er nog niet in zit om de klemmen even schoon te maken door een stukje schuurpapier op te rollen en deze door de klem te draaien zodat deze weer goed schoon zijn en goed contact maken met de accupolen. De montage van de accu geschiedt in omgekeerde volgorde van de demontage, monteer dus eerst de plus-klem en dan de min. Om oxydatie aan de klemmen te voorkomen is het raadzaam een beetje vaseline op de polen te smeren voordat je de klemmen monteert. De batterijen die je tegenwoordig koopt zijn geladen en onderhoudsvrij. Toch is het raadzaam om even een flink stukje te rijden na montage zodat je zeker weet dat de batterij weer helemaal geladen is